پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112054
?? اثر در جشنواره تئا‌تر چهارمحال و بختياري پذيرفته شد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 862

به گزارش پايگاه خبري پيرغار به نقل از ايلنا: حسين گنجي، مديرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان چهار محال و بختياري، در گفت‌و‌گو با روابط عمومي اداره کل هنرهاي نمايشي با اشاره اينکه سقف مشخصي براي پذيرفتن آثار براي شرکت در جشنواره تئا‌تر استاني وجود ندارد، گفت: دو سال گذشته هشت اثر نمايشي پذيرفته شد و سال گذشته ?? اثر به جشنواره راه پيدا کرد و به طور قطع امسال نيز اين سقف ارتقاء پيدا خواهد کرد و تا ?? اثر نيز افزايش خواهد داشت، اما اين نکته را بايد در نظر داشت که بودجه و امکانات مالي، اين مسئله را تحت الشعاع قرار مي‌دهد.

مديرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: تاکنون از همه شهرستان‌هاي استان چهارمحال و بختياري براي شرکت در جشنواره تئا‌تر استاني متقاضي و شرکت کننده داشته‌ايم، ولي بيشترين تعداد آثار شرکت کننده از شهرستان‌هاي فارسان، شهرکرد و بروجن بوده است.

وي با اشاره به تجهيز سالن‌هاي نمايشي استان تصريح کرد: از زماني که بحث تاييد متن‌هاي شرکت کننده در جشنواره تئا‌تر استاني آغاز شد، فضاهاي موجود را ساماندهي کرديم و تمرينات گروه‌هاي نمايشي از دهه اول ماه مبارک رمضان آغاز شد. همين طور تجهيزات سالن‌هاي نمايش و پلاتوهاي تمرين و صندلي‌هاي متحرک براي آن‌ها در نظر گرفته شد.

گنجي درباره زمان برگزاري جشنواره تئا‌تر استاني در استان چهارمحال و بختياري گفت: پيش از اين قرار بود اين جشنواره از پنجم تا هشتم مهرماه برگزار شود، ولي با توجه به اتفاقات خوبي که در استان پيش رو داريم از دکتر حميد شاه آبادي، معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، تقاضا کرديم که اين جشنواره از ?? تا ??مهرماه برگزار شود.

وي در ادامه در مورد ايجاد تئا‌تر شهر در استان چهارمحال و بختياري نيز گفت: براي ايجاد تئاترشهر استان تنها مکان مناسب آمفي تئا‌تر «اميرکبير» شهرکرد است که گنجايش ??? تماشاگر را دارد. ضمن اينکه «فرهنگسراي بزرگ شهر» نيز تا آغاز ايام دهه فجر امسال افتتاح مي‌شود و مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد. اما در اين زمينه با محدوديت اعتبار مواجهيم و به اعتبارات کافي نياز داريم.
طرح ايجاد «تئا‌تر شهر» براي استان‌ها از سوي دکتر حميد شاه آبادي، معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، کليد خورد و قرار شد از طريق معاونت هنري کمک‌هايي براي اين کار صورت گيرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html